Co mají společného mungo fazole a hrách

Drobné zelené fazolky s názvem Mungo, se začaly objevovat na pultech obchodů se zdravou výživou a v regálech supermarketů již před mnoha lety. Nejčastěji jste je mohli vidět jako naklíčená semena. Tím začala vstupovat do povědomí strávníků až tak, že se stala konkurentem hrachu, který je považován za tradiční luštěninu středoevropského pásma.

fazolky mungo

Oba druhy luštěnin jsou z botanického hlediska příbuzné, můžeme je využít jako náhradu živočišných produktů, zejména mléčných výrobků, zvláště pak pro sportovce a zájemce o zdravou výživu z řad veganů. Svůj význam mají však i pro běžné strávníky, kteří mají zájem o zlepšení kvality vlastního života. Čím jsou zelený hrášek a fazole mungo prospěšné, a proč si jej dopřát častěji?

Aminokyselina Arginin – hraje klíčovou roli právě v luštěninách a zvláště v hrachu a v mungo fazolích. Docela obyčejný hrášek a nenápadné, zelené fazolky jí obsahuje dvakrát až třikrát větší množství, než jaké najdete v mléčné syrovátce, velmi často užívané jako potravinový doplněk kulturistů a vzpěračů. Arginin je zásadní pro zvyšování síly, koncentrace a schopnosti fyzické práce, ať je jakákoli. Působí totiž v organismu jako přenašeč oxidu dusíku a ten umožňuje lepší prokrvení svalových tkání a samozřejmě i jejich okysličování. Má vliv i na srdeční svalovinu a dodávku kyslíku do mozku. Vliv Argininu vědci zkoumají již řadu let a jedním z novějších objevů je jeho význam pro imunitní systém, kvalitu žil, tepen a krevních vlásečnic, normalizaci krevního tlaku a odbourávání přebytečného tuku.

fazole mungo s lopatkou

Proč využít přirozené složky potravy

Je velmi sytá – sytost je obecně vlastností veškerých luštěnin. Nemůžete se jich přejíst a tím pádem si lépe udržíte svou ideální váhu. Fazolky mungo a hrách, což jsou druhově příbuzné rostliny, lze směle doporučit každému, kdo prahne po shození nějakých těch kilogramů navíc. Je to zároveň bezpečná forma hubnutí a samozřejmě zdraví přínosná.

Zdravá střeva – hrách a drobné mungo fazole nakliceno.cz které lze jíst i syrové, jsou obecně mezi odborníky považovány za jednu z nejzdravějších potravin pro trávicí systém a zvláště pak tenké a tlusté střevo. Pomáhají zbavit střevní stěny toxického usazeného povlaku a osídlit je těmi prospěšnými bakteriemi. Platí pak jednoduchá rovnice: Zdravá střeva = funkční imunita, dobré vstřebávání živin, vyšší vitalita, zlepšení psychiky a více chuti do života.